söndag 30 maj 2010

Blev en flygtur i Stöde

Min far skulle åka ner på flygfältet, som ligger i stöde precis bredvid där jag bor, så jag hängde med ner. Eftersom vi bor så nära har vi rätt att flyga gratis visst många gånger. Kommer tyvärr inte ihåg för tillfället hur många, men skulle tippa på att det är två gånger per år. Så jag och pappa tog oss varsin åktur, och det var bättre än frittfall kan jag lova! Har flygit där en gång förut också, men nu kom vi upp på högre höjder och såg faktiskt ända till Sundsvalls sjukhus. Rätt fränt eftersom det ändå är fem mil dit från Stöde. Vi var uppe och flög i drygt en timme. Blev faktiskt lite paff när vi kom tillbaka för trodde vi hade varit upp max 30 minuter. När jag kom hem hade jag dock oturen att få lida igenom en fruktansvärd huvudvärk för det var sånt jävla tryck i segelflygplanet, men det skulle jag gärna ha fler gånger om man fick chansen att flyga. Funderar på att någon gång i framtiden om man har pengar att ta flyglektioner och kanske kunna lära sig flyga ensam någon gång i framtiden. Skulle vara nått :)

Om man inte är medlem kostar det 500 kr för en provlektion och då har jag för mig att man får testa på att styra planet själv. Enligt mig är det lätt värt det!

1 kommentar:

  1. Hua va pirrigt i magen ;)
    Elias var sur stackarn,han ville ju flyga han med. kram mamma

    SvaraRadera